De lokale krant ‘De Vechtstreek’ schreef op 2 november 1935:
“Bergentheim. Vrijdagmiddag is de nieuwe brug over ’t Kanaal, tegenover den Stationsweg, officieel geopend. Daarbij waren aanwezig de burgemeester en de secretaris van Ambt Hardenberg, de heer Levert, ingenieur bij de Overijsselse Kanalisatiemaatschappij en de heer Botterweg, hoofdopzichter. Van den heer Van Weerden, technisch ambtenaar bij den Provincialen Waterstaat, was bericht van verhindering ingekomen.

Nadat de genodigden, waarbij zich ook de heer Van der Pijl en het volledig bestuur van ‘plaatselijke belangen’ hadden aangesloten, in café Mulder waren samengekomen, toog men naar de brug, waar zich inmiddels een talrijke menigte had verzameld. De heer Banis, voorzitter van plaatselijk belang, heette allen hartelijk welkom en schetste in zijn rede, hoe het bestuur jarenlang geijverd heeft een brug te krijgen, voldoende aan de eisen van het moderne verkeer, waaraan de vlotbrug absoluut niet voldeed. Verschillende keren is er met het dagelijks bestuur der Kanalisatiemaatschappij over gesproken, maar de gestelde eisen waren te zwaar. Dit voorjaar ontving het bestuur de mededeling van den heer Van der Pijl, dat er kans voor totstandkoming bestond! Door hem werd een flinke geldelijke steun in uitzicht gesteld; ook de zakenmensen lieten zich niet onbetuigd en ’t resultaat is deze nieuwe brug!”

Op de foto’s zien we o.a. burgemeester Herman Heinrich Weitkamp en secretaris Resink van de gemeente Ambt Hardenberg. De bovenbouw van de brug was gerealiseerd door de plaatselijke smid K.H. Dekker en de onderbouw door de firma Muis en Lotterman.